Har du en tekstforfatter i maven?

Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for, at hvis man vil sælge noget på nettet, må man spille efter de store søgemaskiners regler. Derfor benytter rigtigt mange et digitalt webbureau til digital markedsføring som en del af deres strategi, og her kan du komme ind i billedet, hvis du er god til at skrive og overvejer at skifte spor. Læs med og få mere at vide. 

Digital markedsføring foregår ofte lidt i det skjulte, om man så må sige. Der er nemlig tale om en form for markedsføring, som ikke nødvendigvis kan ses, men som virker alligevel. Med digital markedsføring kan man øge salget betydeligt uanset om man sælger billige printerpatroner, specialøl eller mineralfoundation, og derfor er der brug for kræfter inden for dette område. 

Fra kaffekapsler til lagerreoler 

En del af digital markedsføring handler om linkbuilding. Linkbuilding artikler har til formål at skabe links, der peger hen til den webside, kunden ønsker at styrke. Forfattere til linkbuildingartikler går ofte under betegnelsen content writers, og som content writer kan man komme ud for at skrive artikler om alt fra køberrådgivning og kaffekapsler til betting og lagerreoler. Der er med andre ord tale om en varieret hverdag, for selvom den består i at skrive artikler dagen lang, er emnerne altså meget blandede. 

Hvis du har en tekstforfatter gemt et sted i dig, kan det altså være en mulighed for at prøve kræfter med at skrive og ikke mindst få afløb for din skrivetrang. Herudover kan du se det som en chance for at arbejde med netop skrivningen og blive endnu bedre.